Thursday, April 9, 2009

review of Shinjuku



Smalam pegi sunway lagi. Rasa nak termuntah plak pegi sunway byk2 kali. Dahle ada satu traffic lite tu cepat sngt warna ijau dia. Sebab tu jalan jam. Bengong! Tiket wayang smalam kul 9 cita shinjuku. Sebelom tu pekena A&W dulu. Dah lama tak makan A&W. Dak2 ofis mate aku bersoloroh tanya cita shinjuku ni cita Jackie Chan berlawan2 ke? Pastu kawan aku jawab, pernah ke cita Jackie Chan yang takde lawan2? Cita Jackie Chan macam twilight ke, cita tangkap leleh ke etc. Sekali masuk2 wayang lebih kurang setengah jam camtu, nahaiiiiii! memang ye cita Jackie Chan yang takde lawan2. Dia cita pasal tahun 90-an imigran2 cina yang datang ke Jepun illegally. Pastu diorang lawan ngan Yakuza la, pastu nak kan pengaruh kawasan dll. Lepas habis je cita tu memang kawan2 aku kureng puas ati la dgn cita tuh. Kureng menyengat sebab expect Jackie Chan berlawan2. So beberapa kesimpulan kami buat kat sini:

1. Belajarla bahasa Jepun utk memahami budaya diorang
2. Bayarla hutang jangan tangguh2
3. Jual kacang kalau taknak tangan kena potong

dan ada beberapa lagi aku tak hengat yang memang lawak gak la. So kalo nak tahu the reason y we come out with those conclusions, sila2 lah tgk cita Shinjuku. Tapi aku suka tgk bila jepon cakap bahasa jepon, cina ikut cakap bahasa cina (mandarin/kantonis dll). Do no y!

No comments: