Wednesday, February 4, 2009

pakcik drebar bus

bus kuning

tetiba sehari dua ni rasa bosan plak sebab tak mesej ngan yang tersayang. Beliau pergi bercuti ke German kalo tak silap. Lepas balik dia janji nak call. Wait n see jelah. Itulah aku, bila ada buat2 tak nampak. Bila dah takde baru kempunan. Aku nak membebel sorang2 pon rasa takde mood. Haha. Tapi takpe, meh aku bercerita. Masa aku sekolah rendah dulu, ayah aku akan hantar aku ke sekolah. Either ayah or mak aku. Tapi kekadang time balik besela masing2 ada hal aku akan hilang punca nak balik ngan sapa. So aku memberanikan diri naik bus sekolah yang warna kuning tuh. Actually bus tu utk mereka yang telah membayar sewa tetiap bulan. Tapi ntah cemana aku pakai naik je. Dalam perjalanan aku berdebar2 bila nak cakap kat pakcik pemandu supaya berhenti kat depan umah aku. Almaklum muka baru la katakan. Bila dah nak sampai aku pon berdiri kat depan pintu konon2 pakcik tu tahu umah aku. Pakcik tu pon terus je bawak sebab dia pon tak tahu aku nak benti mana. Then aku jerit, "pakcik, benti umah saya dah terlepas!". Aku seluk kocek suar kekonon nak bayar la tambang bas. Yang ado dalam poket aku hanyalah 5 posen. Niat dah ada cuma tak layak lagi nak bayar. Haha. Pakcik tu pon cakap, takpelah. Aku pon cakap, "terima kasih pakcik!". Kepada pakcik tersebut, terima kasih aku ucapkan. Ntah ada lagi ke idak pakcik tuh. Pepehal pon itu berlaku aku darjah 3 atau 4 camtu. Darjah 5 dan 6 aku dah naik beskal. Pengawas la katakan kena dtg awal. Takleh harapkan mak ayah dah. At last, basikal aku tu terperok je kat blakang rumah. Masih cantik cuma takde sapa nak guna. Aduhai..........


No comments: