Monday, August 24, 2009

Hari ke 2 berpuasa

tido je koje bulan2 pose ni ye


Fuhhh...!! nak kasi tiup blog ni jap sebab rasa macam berhabuk sket. Almaklum bulan2 puasa ni blog pon kena bersih kan. Cuti 2 hari semalam memang best! Sebabnya rumah aku riuh rendah dengan penghuni baru yang gila2 sporting dan kaki sembang. Hari sabtu aku ajak diorg berbuka kat ruang tamu kasi sembang rapat sket. Sembang2 tetiba brader tu ckp esok kita masak nak? Sebab beli kat bazar makan tak puas. Tapi memang betulla. Masuk je hari kedua aku rasa dah bosan nak g bazar ramadan. Bebudak tu kemas dapur memang bersih gila sebab senang nak masak katanya. Aku pon kuar beli lauk+kuih sket dan makan sama2. Memang best terasa mcm zaman blaja dolu2. Sahur tadi siap kejut aku lagi suh makan. Aku memang dah dengar tung tang tung tang kat dapur kul 4.30am. Kul 5am aku bangun untuk merasa nasi goreng yang dia masak. Walopon bese2 tapi seronok ar seme bangun makan. Haha.. Barula terasa tak bosan puasa kali ni. Mula2 ramadan aku memang terasa nak balik sebab ntah rasa sunyi puasa sorang. Tapi kalo nak masak pon hujung2 minggu sebab diorg keje kul 5pm sampai 2am. So lu pk la sendirik. Wassalam.

No comments: