Wednesday, January 7, 2009

nko la pengganas!


Aku sungguh sedih melihat keadaan rakyat Palestin yang dianggap merempat di bumi sendiri. israel laknatullah terus menyerang tanpa mengira manusia itu bersalah atau tidak. Kanak2 dan wanita menjadi mangsa kekejaman peperangan. Mereka percaya jika kanak2 mati, tiada lagi yang bakal menjadi 'pengganas' dewasa kelak. Jika wanita mati, tiada lagi yang akan melahirkan zuriat yang berpaksikan Islam sebagai panduan hidup. Mereka tidak mempedulikan saranan masyarakat antarabangsa supaya dilakukan gencatan senjata dan berambus dari bumi Palestin tersebut. Negara jiran arab masing2 mendiamkan diri demi menjaga kepentingan diplomatik. Tentera rejim Zionis memang 'selesa' dengan nama penjenayah antarabangsa kerana sekutu kuat mereka adalah Amerika Syarikat dibawah pimpinan Bush as known as semak-samun yang menyemakkan kesejahteraan dan keamanan sejagat. Semoga pimpinan Barrack Obama akan 'mengurangkan' jenayah2 antarabangsa ini dan lebih fokuskan kepada kestabilan ekonomi dan keamanan dunia amnya.

Justery, sebagai rakyat beragama Islam yang tidak mampu untuk menentang kekejaman tersebut secara fizikal, apa yang boleh kita lakukan ialah BERDOA semoga musuh2 Islam menerima balasan daripada Allah dunia akhirat dan sedekahkan al-Fatihah kepada mereka yang mati syahid. Semoga mereka mendapat kemenangan di akhirat sana. Amin. InsyaALLAH.!

2 comments:

Anonymous said...

Palestinians...dun cry~
we are always thinking of you

Amalkan doa Qunut Nazilah lepas solat esp maghrib n subuh.(Rasulullah amalkan sblm p perang)

Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi"

(hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Janji Allah dan Rasul pasti benar!

Terung Jambu said...

yup, i just got the doa qunut nazilah from my ofismate. Hope i can memorize and implement it.