Thursday, January 29, 2009

hairwire sokmo

rumahku aku punya suka

drive balik dari pahang ke KL memang hectic. Serabut dgn kesesakan lalu lintas. Cuaca panas dan badan terasa melekit. Bas berlumba2 nak sampai ke destinasi tanpa menghiraukan kenderaan lain yang ada di atas jalan raya. Bengong punya pemandu. Sampai KL dah lebey kureng kul 8.30 malam.


Cuti raya cina lepas aku sibuk dgn persiapan majlis pertunangan akak aku. Memang penat coz rumah aku baru siap renovate so terpaksa kasi clear kan sket sisa2 bahan binaan. Kadang2 aku terasa hangin dengan arahan ayah atau mak aku. Terbawa2 masalah ofis dengan kehidupan harian. Tapi aku masih tak bleh blah kalo parents still treat kita macam budak umur 2, 3 tahun. Aku tau aku ikut perangai siapa. Adoiiiyai. Tapi aku suka balik rumah sebenarnya sebab jauh sangat dari KL. Cuma aku balik bukannya selalu so kalo dah balik hati masing2 kena jaga bebb.. Jgn kasi panas!!! haha.

Balik KL seperti biasa bekerja. Isu panas kat ofis makin menjadi2. Tapi bos aku cuti seminggu lagi. Tahun ni byk betul cuti jatuh pada hari isnin. Memang untunnnn. Bila dipikirkan balik, kerja memang tak pernah habis. Tinggal lagi rambut dan umur kita je yang bakal 'habis'. So lu pk la sendirik!

2 comments:

Anonymous said...

woah. jgn le dok marah orag tu. if ko ada adik, ko maki je adik ko, sedap gik.ehehehe

ko umo berapa sampai tgh dok tunggu rambut abes?
huah huah huah

Terung Jambu said...

haha.. main2 ek.. kalo nko adik aku lama dahhh aku toootttt...