Tuesday, October 28, 2008

hijau itu menyegarkan

nun menghijau gunung ladang dan rimba


Minggu lepas telah berakhir. Actually apa yg memeningkan kepala aku sebenarnya adalah rumah terbuka aidilfitri yang '................'. Belambak/tak menang kaki utk pergi menghadiri.


Yang lepas usah dikenang. Baik dikenang/berfikir menda2 yang berfaedah. Aku baru saja balik dari kampong halaman opahku di bagan datoh perak. Sungguhla tenang aku berada di sana. Tiada/jauh dari gangguan manusia yang bertopengkan syaitan. Bertemankan lampu kalimantang dan nyamuk di waktu malam. Tapi aku seronok kerana anak2 buah ku ada dan aku suka masakan mak. Sambal belacan semalam memang kawww. Aku masih lagi ingat2 lupa akan resepi itu. Aku ngan akak aku juga jejalan p pasar bagan datoh dan aku belanja seisi umah barang2 basah utk di masak/panggang dan sebagainya. Nyum2 memang berbaloi.


Bila cerita pasal kampong halaman, kompem 3 hari 3 malam tak tidor. Kenangan zaman budak2 memang tak dapat dilupakan.


Tapi, papepon, aku mengharapkan semangat kampong ku itu memangkin aku utk terus bekerja tanpa serangan saraf dari pihak2 'bersekutu'. Aku berjanji aku tidak akan campor lagi urusan yang dianggap sampah dan berdiam diri dari berkata2 yang sia2. Sekian sahaja. Wassalam.
p/s: Thanks to my dear.

1 comment:

Mem Aluya said...

I miss Opah... so much.

Now I'm crying again... ingat kat dia ;'(