Wednesday, April 9, 2008

Encik Bekam


Eh, korang mesti kenal ngan cik bekam kan. Ni i nak story molly sket. Haha.. Belom cita dah nak tergelak.. Hari tu, aku ada tgk cita Keluarga di 9 setiap hari pukul 1 di tentunya di TV9 dekat.........di hati. Topic on tat day was tattoo and piercing. Besela anak2 muda skang ni. Ada ke diorang ckp trend. Trend kepala lutut diorang.. hahah.. Yang laki nak gak bersubang walhal ianya HARAMMM. Takde makna nak cool beb. Tak hisap rokok baru la cool... Back to da story. Lepas tu, pengacara Benji adala jemput ustaz nak komen pasal isu tatu dan bertindik ni. Dia ckapla, Nabi Muhammad S.A.W tak tegur pon perempuan memakai subang. Pada suatu masa dahulu, golongan wanita menyerahkan segala emas, subang utk tujuan sedekah atau peperangan (tak pasti). Lepas tu Nabi tak de plak ckp, "Ni napa pakai subang2 ni?". Oleh yang demikian, para alim ulama berpendapat bahawa wanita dibolehkan memakai subang aka barang perhiasan. Kenapa lelaki pulak hukumnya haram memakai subang? Kan dalam Al-Quran ada menyebut, haram bagi lelaki yang menyerupai wanita. Maapla ye, saya tak ingat surah ke berapa. Dalam proses utk mempertingkatkan ilmu Al-Quran saya InsyaAllah. (^o^). So, sebagai konklusinya, kita harus berbangga dengan agama kita yang sempurna ini. Ada sebab ke atas setiap perkara yang Halal dan Haram. Kehebatan atau ke "cool" lan sesorang itu bukan dinilai dgn bertatu atau bertindik.. Murah nya nilai harga diri sesorang itu! Allah tak memandang pada paras rupa, tubuh badan sesorang tapi sebaliknya amal ibadah dan ketakwaan kepadaNya yang disanjung tinggi. Bak kata ustaz tu, cik bekam memang la hebat bermain bola sepak. Tapi, BELOM TENTU CIK BEKAM BOLEH MAKAN BUDU macam saya.. har har har.... Sekian dulu.. peace!

2 comments:

[suhaili] said...

hahaha bijak2.

saya suka posting ini. tapi ade satu je.

"tak hisap rokok baru la cool"

smoking or not smoking itu tade kaitan dgn cool, ya. org itu cool jika beliau cool. itu saje.

*mcm defending smokers la pulak. wuhuhu~*

cikkai said...

haha, maybe though.. im just repeating the word "merokok?, mana ada cool" just like da iklan on the tv rite. If im not mistaken. Kempen taknak merokok wat so ever.