Monday, February 21, 2011

Dah berapa lama kerja?

Pernah tak anda ditanya dah berapa lama kerja kat sini? Ada dua persoalan yang aku nampak. Satu, dia really2 nak tau sekadar ingin tahu. Dua, samaada aku ni macam tak competence menyebabkan soalan itu terpacul di molot beliau itu. Itula yang aku alami dan masih terngiang2 kat telinga dan kepala otak tatkala sedang meeting dengan general manager tempoh hari. Yang tanya aku tu plak senior manager. Maybe dia bosan dengan meeting tu dan borak2 kecil ngan aku . Tapi aku take it less seriously. Cuma I will always improve myself for the better. Aku pon jawab la starting June 2008 and probation for one year. Banyak lagi menda yang aku tak tau dan tiap2 hari masih belajar. Kadang2 aku ni suka baca pikiran orang lain walaupon tak semuanya betul. Langkah berjaga2 sebelum kita disembur oleh orang lain, better kita persiapkan diri dulu tak gitu! Aku juga tak setuju bila motto "kehidupan untuk kerja dan kerja adalah kehidupan" dicanang-canangkan dekat young executives. Dunia ini hanyalah sementara. Pulun tetapi biarlah berilmu dan beramal. Taat pada perintahNya barulah bahagia dunia akhirat.

No comments: